Wybór domu seniora

Zdrowe odżywianie na starość: dziewięć zasad Ciało zmienia się z biegiem lat. Jeśli dostosujesz swoje menu, poczujesz się lepiej. Z tymi zasadami jest to bardzo proste - bez tabel i surowych zakazów.

1. Dużo warzyw

Ponieważ organizm potrzebuje mniej energii, ale tyle samo składników odżywczych na starość, warzywa stają się ważniejsze. Dostarcza witamin, minerałów i wielu fitochemikaliów. Mają one chronić komórki, wspierać układ odpornościowy i hamować stany zapalne . Jednak jest bardzo prawdopodobne, że działają tylko w naturalnym połączeniu. Dlatego: warzywa i owoce pięć razy dziennie, przynajmniej trzy z nich warzywa.

2. Dużo produktów pełnoziarnistych

W całym ziarnie znajdują się składniki odżywcze, ale także błonnik. Niestrawne pobudzają trawienie - dobrze, gdy jelito już nie chce, gdy się starzejesz. Opisana jest ona na stronie http://ekodieta.warszawa.pl/.

3. Jedz dużo białka

Masa mięśniowa z biegiem lat spada – im mniej się ruszamy, tym szybciej. Przeciwdziałaj temu za pomocą dużej ilości ćwiczeń i treningów siłowych, ale także za pomocą diety, zanim stracisz siłę i mobilność!

4. Dobre tłuszcze

Możesz jeść tłuszcz - ale nie byle jaki. Dokonać dobrego wyboru!

5. Mniej cukru i soli

Cukier uszkadza zęby. Oraz: Każdy, kto stale oczekuje słodkich rzeczy do jedzenia, ryzykuje nadwagą, cukrzycą i wysokim poziomem lipidów we krwi. Za dużo soli może podnieść ciśnienie krwi, więc lepiej oszczędzać na cukrze i soli.

6. Najlepiej woda

Ci, którzy piją za mało, mogą się mocno skoncentrować, łatwo się męczyć, mieć bóle głowy lub być chwilowo zdezorientowani. Ponieważ wielu seniorów odczuwa mniejsze pragnienie, powinni zwracać szczególną uwagę na picie wystarczającej ilości płynów . Zdrowi ludzie potrzebują półtora litra dziennie, a nawet więcej, gdy jest gorąco lub podczas ćwiczeń. Pacjenci z sercem i nerkami pytają lekarza.

7. Słuchaj swojego żołądka

Zbyt duże porcje, zbyt późne jedzenie, ostre przyprawy czy tłuszcz powodują wiele problemów. Ponieważ nasz układ pokarmowy reaguje z wiekiem coraz bardziej wrażliwie . Sprawdź, co możesz zrobić! Dieta dobra dla osób z isfp.

8. Kupuj sezonowo i regionalnie

Warzywa, które nie muszą pokonywać dużych odległości, można zbierać, gdy są dojrzałe. Wtedy nie tylko jego witaminy i substancje roślinne są w pełni rozwinięte, ale także lepiej smakuje. Często mniej pestycydów stosuje się w produktach regionalnych i sezonowych, aw każdym razie w produktach ekologicznych. Przy okazji przyczyniasz się również do ochrony klimatu.

9. Z radością
Jedzenie to znacznie więcej niż przyswajanie składników odżywczych. Działa na wszystkie zmysły. Eksperci od żywności wiedzą, że koneserzy odżywiają się zdrowiej. Uważność również zdobywa punkty przy stole.